Vragen en antwoorden over jouw bezoek aan Plopsa Indoor Coevorden

Maatregelen in het park

Welke maatregelen werden genomen in het park?
Het dragen van een mondmasker dat de mond en neus bedekt, is verplicht in het indoorgedeelte en alle binnenlocaties in het park voor bezoekers vanaf 13 jaar (Behalve met een officieel doktersverklaring voor een vrijstelling dat opgevraagd kan worden in het park. Wie om medische redenen vrijgesteld is van het dragen van een mondmasker, dient wel een alternatief te dragen, bv. een gelaatsscherm). Het dragen van een mondmasker in de Buitenzone wordt sterk aangeraden. Heb je zelf geen mondmasker(s)? In het park zijn zowel wasbare Plopsa-mondmaskers uit textiel als wegwerpmondmaskers verkrijgbaar. Bij gebruik van je ticket en het betreden van het park verklaar je in goede gezondheid te verkeren en geen ziektesymptomen te vertonen.

Shows, evenementen en meet&greets kunnen voorlopig niet plaatsvinden.

Reservaties

Hoe kan ik een bezoek aan Plopsa Indoor Coevorden reserveren?
Er zijn 4 mogelijkheden. In elk van deze gevallen moet je je ticket op voorhand online reserveren. Enkel bezoekers van Center Parcs De Huttenheugte, kinderen kleiner dan 85 cm en personen met een beperking, moeten geen tickets reserveren. Personen met een beperking kunnen hun tickets aankopen aan de kassa's van het park.

  • Ik heb nog geen ticket(s)
    Koop je ticket(s) hier en selecteer een datum naar keuze.
  • Ik heb reeds een ticket dat nog geldig is of dat vervallen is tussen 16 maart 2020 en 4 juni 2021
    Ruil je ticket hier in voor een nieuw ticket op datum volgens onderstaand stappenplan. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

    Stap 1: Klik op 'Ik heb al tickets'.
    Stap 2: Kies de datum waarop je het park wenst te bezoeken.
    Stap 3: Selecteer het type en aantal tickets dat overeenkomt met de tickets die je reeds hebt.
    Stap 4: Vul je gegevens en de barcodes van je bestaande tickets in. Voeg eventueel een parkeerticket toe.
    Stap 5: Bevestig je reservatie. Je ontvangt de gereserveerde tickets vervolgens via e-mail.
  • Ik had reeds een reservatie voor een bezoek aan Plopsa Indoor Coevorden tussen 5 en 18 november 2020 en 15 december 2020 en 10 mei 2021
    Je kan je reeds gemaakte reservatie verplaatsen naar een andere datum (ten laatste 30 juni 2021).

    Stap 1: Klik hier en vervolgens op 'Ik wil mijn reservatie verplaatsen'.
    Stap 2: Vul het ordernummer van je reservatie (kan je terugvinden op je gereserveerde tickets of in de bevestigingsmail) en het e-mailadres waarmee je reserveerde, in.
    Stap 3: Kies de nieuwe datum van je bezoek (ten laatste 30 juni 2021).
    Stap 4: Rond je reservatie af. Je ontvangt de nieuwe gereserveerde tickets vervolgens via e-mail.
  • Ik heb een jaarabonnement (Plopsa Indoor Coevorden Jaarkaart, Plopsa-FunCard, Plopsa-GoldCard, Bumba-FunCard of Bumba-GoldCard)
    Reserveer hier je bezoek volgens onderstaand stappenplan.

    Stap 1: Klik op 'Ik heb een abonnement', vervolgens op het abonnementstype waarover je beschikt en op 'Volledige dag'.
    Stap 2: Kies de datum waarop je het park wenst te bezoeken.
    Stap 3: Selecteer het type en aantal tickets dat overeenkomt met de abonnementen die je hebt. Zijn er geen tickets meer beschikbaar voor je gewenste dag? Kijk dan later nog eens; nog niet alle capaciteit is nu reeds vrijgegeven.
    Stap 4: Vul je gegevens en de nummers van je abonnementen in. Voeg eventueel een parkeerticket toe (niet nodig indien je over een parkeerabonnement of Plopsa-GoldCard beschikt).
    Stap 4: Bevestig je reservatie. Je ontvangt de gereserveerde tickets vervolgens via e-mail.

Kan ik als mindervalide mijn bezoek reserveren?
Mindervaliden die een Plopsa-park willen bezoeken, hoeven hun bezoek niet op voorhand te reserveren. Je kan de tickets voor jou en je begeleider op de dag van je bezoek aankopen aan de kassa's van het park.

Kan ik mijn reservatie annuleren of verplaatsen?
Je kan je gemaakte reservatie verplaatsen naar een andere datum, ook wanneer de dag waarvoor je reserveerde reeds voorbij en je geen gebruik hebt gemaakt van de gereserveerde tickets. Klik daarvoor hier en vervolgens op 'Ik wil mijn reservatie verplaatsen'. Het verplaatsen van je reservatie is kosteloos tot en met 30 juni 2021. Vanaf 1 juli 2021 zal je je reservatie kunnen verplaatsen voor €3,50 per ticket.

Reserveer je een bezoek met je abonnement maar kom je niet? Dan zien we ons genoodzaakt een administratieve kost van €15 per ticket aan te rekenen voor het onnodig innemen van de plaats van een andere abonnee.

Kan ik mijn bezoek ook aan de kassa's van het park reserveren?
We raden je aan om je tickets op datum vooraf te reserveren via de website van het park om eventuele wachtrijen aan de kassa's te vermijden. Op deze pagina vind je alle informatie over het reserveren van tickets.

Kan mijn kind (tot en met 11 jaar) het park gratis bezoeken voor zijn/haar verjaardag?
Momenteel is het niet mogelijk om te genieten van de gratis toegang tot het park voor kinderen tot en met 11 jaar.

Wij hebben een schoolreis/groepsbezoek gepland in één van de komende maanden. Kan ik deze annuleren?
Groepsbezoeken kunnen steeds verplaatst worden van datum. U kan hiervoor contact opnemen via reservations@plopsa.be. Schoolreizen die plaatsvinden tijdens dit schooljaar kunnen kosteloos geannuleerd worden.

Tickets en jaarabonnementen

Ik heb een geldig ticket dat vervallen is tussen 16 maart 2020 en 4 juni 2021.
Alle tickets met een beperkte geldigheid die vervielen tussen 16 maart 2020 en 4 juni 2021 kunnen ingeruild worden voor een bezoek aan Plopsa Indoor Coevorden tot en met 31 december 2021. Je zal je bezoek wel op voorhand online moeten reserveren. Dat doe je hier.

Wat met mijn jaarabonnement voor Plopsa Indoor Coevorden?
Plopsa Indoor Coevorden Jaarkaarten en andere jaarabonnementen die aangemaakt werden in Plopsa Indoor Coevorden en geldig waren tijdens de sluitingsperiode van Plopsa Indoor Coevorden werden automatisch verlengd met het aantal sluitingsdagen die binnen de geldigheidsperiode van je jaarabonnement vielen. Deze dagen gaan in op 5 juni 2021. Je kan de nieuwe vervaldatum van je jaarabonnement binnenkort terugvinden in je profiel.

Met je geldige Plopsa-jaarabonnement kan je het park enkel met een online reservatie bezoeken. Reserveer je bezoek en vul je abonnementnummer in bij de laatste stap voor je je reservatie bevestigt.

Ik heb een abonnement inclusief parkeerabonnement. Blijft dit geldig?
Parkeerabonnementen blijven geldig. Je hoeft tijdens het reserveren dus geen parkeerticket te kopen.

Ik heb een e-voucher voor een abonnement (aangekocht via de website van het park). Kan ik mijn bezoek ook reserveren?
Ook dan kan je je bezoek reserveren. Kies daarvoor de optie ‘Ik heb een abonnement' en volg de stappen. Vul op het einde het nummer van je abonnement in (dit kan je terugvinden op de e-voucher).

Ik heb een voucher voor een abonnement (via bijvoorbeeld VakantieVeilingen, Groupon of Veepee). Kan ik mijn bezoek ook reserveren?
In dit geval is het niet nodig om je bezoek te reserveren. Begeef je op de dag waarop je het park wenst te bezoeken met de voucher naar de kassa om het abonnement te laten aanmaken. Aan de toegangscontrole geniet je op vertoon van het verkregen kassaticket van gegarandeerde toegang tot het park op diezelfde dag. We voorzien voldoende capaciteit hiervoor.

Ik heb een jaarabonnement en wil mijn bezoek reserveren, maar zie dat mijn gewenste dag van bezoek volzet is.
Geen paniek! We hebben op dit moment namelijk nog niet alle capaciteit vrijgegeven. Er kunnen dus opnieuw tickets vrijkomen voor je gewenste dag van bezoek. Hou hiervoor onze website en social mediakanalen in de gaten!

Kan ik tijdens de periode met coronamaatregelen gebruik maken van de korting met mijn Plopsa-jaarabonnement in andere pret- en dierenparken?
Ja, maar (nog) niet bij alle eerder gecommuniceerde pret- en dierenparken. Op deze pagina vind je een overzicht van pret- en dierenparken waar je momenteel gebruik kan maken van de korting op de toegangsprijs met je Plopsa-abonnement. Je zal ook dat bezoek vooraf moeten reserveren. Klik in het overzicht op het park voor de gewijzigde procedure om van de korting te kunnen genieten.

Kan ik met mijn abonnement van een ander pret- of dierenpark (niet-Plopsa) gebruik maken van de korting bij aankoop van tickets voor een Plopsa-park?
Ja, maar (nog) niet met alle abonnementen van de eerder gecommuniceerde pret- en dierenparken. Heb je een abonnement van één van de parken op deze pagina waarbij niet 'Tijdelijk niet geldig' staat, dan kan je gebruik maken van je abonnement om online te reserveren aan het voordeeltarief. Je kan op de website van het park waarvoor je een abonnement hebt, terecht voor meer info over hoe je je Plopsa-bezoek kan reserveren.

Kortingsbonnen

Ik heb een kortingsbon/voucher voor een ticket of abonnement met vervaldatum tussen 16 maart 2020 en 4 juni 2021.
U kunt uw kortingsbon of voucher voor een ticket of abonnement uitzonderlijk gebruiken tot en met 31 december 2021. Staat er een promocode of 4-cijferige code op je kortingsbon? Dan kan je hiermee online reserveren via 'Ik heb nog geen tickets'. De korting wordt berekend op het geldende kassatarief.

Ik heb een kortingsbon/promocode of Bongo-bon die geldig is voor tickets. Kan ik deze gebruiken tijdens het reserveren?
Het is nog steeds mogelijk om een promocode te gebruiken tijdens je reservatie. Dat doe je via 'Ik heb nog een tickets'. Deze codes zijn enkel geldig op nieuwe tickets ≥ 1m en niet als je al een ticket hebt. De korting wordt berekend op het geldende kassatarief. Met een Bongo-bon kan je aan de kassa terecht.

Reserveer je tickets!

Wil je een magische dag beleven in Plopsa Indoor Coevorden? Reserveer dan vooraf online je tickets!

Tickets reserveren